puisitepitingkap#4

Syitaa'

Aku berdiri gagah keseorangan,
Batang tubuhku kaku di persada debuan,
Kakiku kebas kejap tak beralihan,
Tanganku sisip disisi jajaran.

Kudongakkan kepala ke hamparan biru menafsir keindahan,
Mata kuketapkan menikmati halusan belaian,
Hidungku menghembus hela kesuaman.

Sedetik,
Satu dakapan mengunci jasad,
Menyentap urat nadiku padat,
Kejang tidak tersingkap
Sesak tak terungkap.

Namun,
Ia amat mendamaikan,
Sentuhan meruntunkan,
Kedinginan yang membungkus dileraikan.

Rasa aman,
Seperti taman,
Tanpa suram,
Menggamit tenteram.

Syitaa,

Kamu hadir tika kuperlukan dakapan,
Kamu hadir tika kuperlukan kucupan,
Kamu hadir memberi secebis harapan,
Tika aku ditinggal keramaian,
Tika aku bersendiri merangkul kemurungan.

Tapi aku tahu,
Hadirmu hanya sekejap,
Bertandang di sarang jiwaku mengusik kerap,
Aku pasti menunggu kamu mengetuk pintu hati ini lagi,
Tatkala masa itu akan kembali.

Aku pasti akan merindui saat berharga ini,
Bersama kamu.
Ya,
Dengan mu.

Semoga kamu merasakan kehanggatan pautan rindu itu.

Agar aku tidak bosan menunggu balasan darimu.

Dari kekasih hatimu,
Musim Panas.

#9°c
#shitaacoming

7/12/15
Syaqah khomisah,
Darrasah,
Cairo.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Penunggang agama dan Pencarik agama : Sebuah Penilaian Semula

Dirgahayu NegaraKu

95 Hari